DIY - Floral Headband

~
 Jag hittade några gamla plastblommor i stugan som mamma tänkte slänga bort. Och eftersom det snart är sommar kände jag för att göra en fin accessoar av dem. 
 
 
Du behöver: Limpistol, hårsnodd, plastblommor, sax, vitt tyg
 
 
Börja med att klippa ut tre långa remsor av det vita tyget. Fläta sedan ihop dem tills flätan är lång nog för att passa ditt huvud.
 
Nu knyter du fast bandet i hårsnodden som på bilden. Ta dina blommor och dra bort dem från stjälken.
 
Lägg ut blommorna som du vill ha dem. Nu limmar du på den lilla plastbiten som blir kvar när du tagit bort blomman från stjälken, och stoppar in den i ett hål i flätan.
 
Se till att limmet torkar ordentligt innan du bär hårbandet. 
 
KLART!
 
 
 
Andra sätt att göra egna "Flower Headbands":
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.