DIY - Butterfly canvas

~
Tyckte att det var dags att byta ut min alla hjärtansdag - bild (som du hittar HÄR) till någonting vårigare. 
 
 
 

1. Penna
2. Sax
3. Papper (helst styvt)
4. Tyg eller mönstrat/färgat papper
5. Tejp (helst limstift)
6. Kniv
7. Tavelram

 
1. Ta bort glaset från ramen, det kommer vi inte att behöva. 2. Klipp tyget så att det är i samma storlek som ramen, gör sedan samma sak med papperet. 
 

 
 
3. Rita ut dina fjärilar på papperet. 4. Skär sedan ut endast vingarna så att du kan vika upp dem som på bilden i det högra hörnet. 
 

 
Sedan är det bara att lägga ihop allt och sätta in det i ramen. Det behöver ju inte vara fjärilar, jag har t.ex. gjort detta med hjärtan. 
 
LYCKA TILL♥
 
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.