DIY - Brush Cleanser

~
Någonting jag har riktigt svårt för att komma ihåg är att tvätta mina sminkborstar regelbundet. Jag tycker att det är alldeles för omständigt. Hittade detta projekt på youtube nyligen, ett enkelt sätt att snabbt tvätta borstarna. 
 
 
Du behöver: En platt yta, t.ex. ett lock till en plastburk och en limpistol
 
Det enda du ska göra är att limma prickar, vågor, streck och ringar i olika storlekar på locket med limpistolen. Ju större prickar, vågor o.s.v. - ju större borstar ska tvättas där. Jag varierade lite mellan olika storlekar och former för att passa alla borstar. 
 
 
Hur använder du den? Vänta tills limmet har torkat helt, sedan lägger du locket under kranen i handfatet. Medan du tvättar dina borstar med vad du annars brukar använda (jag använder diskmedel) så låter du vattnet hela tiden rinna över locket. Sedan gnuggar du borstarna mot limmet i runda rörelser. 
 
Efter det är det bara att tvätta bort alla sminkrester från locket och ställa undan den tills du ska tvätta dina borstar nästa gång. 
 
Kom ihåg att detta inte bara måste användas för just sminkborstar. Du kan använda den för målarpenslar också :) 
 

BTW, förlåt för att det tog för denna DIY att komma upp. Min ursäkt är att jag glömde mobilen med alla bilder i skåpet över helgen. Sorry :( 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.