DIY - Bow Sleeve Shirt

~
 
Här visar jag ett unikt och roligt sätt att piffa upp en gammal tröja. Det går såklart att göra denna teknik på andra ställen på kläderna. Längs byxbenet eller kanske på ryggen?
 
DU BEHÖVER:
 
 
1. Mäta ner ungefär sex cm vid sömmen där ärmen och resten av tröjan möts. 2. Klipp, se till att inte klippa på sömmen, håll dig lite utanför. 
 
3. Klipp nu bort det längst ner på tröjan, ännu en gång - se till att hålla dig utanför sömmen. 4. Av remsan du nu får från nedre delen av tröjan ska du klippa ut två bitar som är ungefär 4 cm långa.
 
5. Skrynkla ihop ärmen på tröjan som på bilden. 6. Vira en 4 cm bit runt mitten och limma fast den. Tyglim är att föredra, men ett annat starkt lim kan också fungera. 
 
Repetera steg 1-6 igen på andra sidan. KLART!
 
 

Vill också säga att jag håller på att redigera en video till bloggen. Jag vet inte riktigt när den blir klar, men det borde inte bli alltför långt bort. 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.