DIY - w/ Glass Jars #2

~
Andra projektet där jag använder en glasburk. Denna idé fick jag från ThatsHeart's Living Room Tour som hon nyligen lade ut. Där visade hon plastblommor i en vas och "fake vatten" längst ner i vasen. Alltså, det ser ut som vatten men är egentligen genomskinlig gelé. 
 
Bild från videon. 
 
Så jag började exprementera lite och kom fram till en lösning :) 
 
DU BEHÖVER: Plastblommor, glasburk, gelatinblad eller pulver.
 
Börja med att lägga ett gelatinblad i kallt vatten tills det får en mjuk konsistens. Skippa detta steg om du använder gelatinpulver i stället. Sedan kokar du upp vatten och häller det över gelatinbladet (se till att du tömt ut det kalla vattnet innan) och blanda tills det är helt upplöst.
 
Häll upp vattnet i din glasburk. Nu är det bara att vänta tills vattnet har svalnat och stelnat. 
 
Sedan kan du stoppa ner dina blommor. Avsluta med att dekorera glasburken på något sätt, jag satte en rosett på min.







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.