DIY - Bok till hemlig förvaring

~
Har du någonting du vill gömma undan, eller hålla hemligt från ett jobbigt syskon? Med det här projektet kan du enkelt och snabbt få en hemlig förvaringslåda. Ingen kommer att misstänka någonting - jag lovar!
 
 
Du behöver:
Gammal bok
Kniv
Skollim
Ev. kuvert


Börja med att öppna boken och mäta ut en rektangel på första sidan. Gör den så stor du vill ha utrymmet för din låda. 


Nu skär du bort alla sidor innanför rektangeln tills du kommer till bottnen. Detta kan ta ett tag beroende på hur tjock din bok är. 
 
Smörj in ditt lim på insidan av rektangeln, så att du sätter ihop alla sidor. 
 
Lägg någonting tungt på sidorna så att limmet verkligen torkar ihop bladen. 
 
Valfritt: Eftersom kanterna blev så ojämna för mig limmade jag fast papper för att dölja skavankerna, men du kan ju vara mer nogrann när du testar detta. 
 
Jag limmade även fast ett kuvert på insidan av bokpärmen för extra förvaring. 
 
 
Jag ursäktar för den dåliga kvalitén på bilderna, de fotades på kvällen med mobilkamera :/







Kommentarer
Camilla

Detta var ett himlans bra tips...
Jag har ingen som jag behöver gömma saker för.. men jag tänkte en sån kan man juh ha på nattduksbordet o lägga gummiband, klockor o smycken i när man lägger sig...
'Helt perfekt.

2013-01-17 | 15:07:01
BLOG: http://www.sedica.blogspot.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.