New Years Eve Nails

~
Dessa är naglarna jag kommer att bära på nyårsafton. Den här nageldesignen är superenkel att göra, den är också väldigt anpassningsbar beroende på vad du gillar. 

 

1. Du kan använda ett svart eller en mörkblå lack som grund. Måla alla dina naglar denna färg. 
2. Här använder jag ett grått/metalliskt/skimmrigt lack. Jag använde min Isadora Nail Art Brush och drog penseln från olika ställen på nageln mot nagelbandet. Det är lite svårt att se vad jag gjort på bilden. 


3. Vilket glittrigt lack som helst fungerar för att ge naglarna det där extra. Jag försökte att koncentrera glittret där jag gjort de grå strecken. 


Här är det färdiga resultatet. Du kan såklart använda fler olika färger som blått, grönt och rosa i steg 2, då ser det mer ut som fyrverkerier på nageln. 

Om du inte har tid eller tålamod att göra en egen design kan jag tipsa om Nail Foils eller Nail Wraps, vad du än vill kalla dem. Det är enkelt, snabbt och inte lika kladdigt. Det finns bl.a. att köpa här
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.