DIY - Pocket Scarf

~
Det gäller att passa på att publicera inlägg medan jag har internet, det kommer och går för mig hela tiden. 

Idag tänkte jag i alla fall tipsa om en "sista-minuten-present" med tanke på att julafton är om två dagar. (TVÅ DAGAR!). Jag gjorde klart min på ca två timmar, men så hade jag lite strul med symaskinen också. 

Och vill du inte de bort den, är den perfekt att behålla för dig själv om du behöver skydda dig mot vinterkylan. 

DU BEHÖVER: | En symaskin | Två olika tyger | Sax | Skräddar-krita |

1. Börja med att bestämma vilka två tyger du vill använda. Du kan också använda bara ett tyg och ha det på båda sidor. 2. Bestäm längd och klipp ut från båda tygen. Jag gjorde min halsduk 26 cm i bredd och ungefär 2 ½ meter lång. Om tyget inte räcker på längden kan du klippa ut flera bitar och sy ihop dem. 
 
 
3. Sedan fållade jag tygbitarna på alla sidor, nålade fast dem i varandra och sydde ihop dem med raksöm. 4. Om du vill kan du vara klar med halsduken här, men jag bestämde mig för att lägga till en ficka. För att göra det sätter du på dig halsduken och bestämmer var fickan ska sitta. Markera med en krita. Nästa steg är att måla en rektangel på en tyg bit och klippa ut den. 


5. Nåla fast fickan på halsduken och sy fast. Kom ihåg att lämna en kant osydd. Ja, och sedan är du klart. 
 
 
Om du inte vill sy kan du alltid köpa en färdig halsduk och sy på en ficka för hand. Det går också bra att använda textillim. 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.