DIY Gift Guide: Bracelet

~
I december tänkte jag börja med en liten serie som jag kallar "DIY Gift Guide". 
 
 
I det första inlägget visar jag ett fint armband som du kan ge bort. 
 
DU BEHÖVER: |1 - tygrester | 2 - kedjor | 3 - nitar | 4 - lås och jumprings | 5 - tång | 6 - sax |
 
 
1. Klipp ut tre långa bitar av tyg som är ungefär 1 ½ cm i bredd, om du har bomullstyg kan du dra i bitarna för att de ska rulla ihop sig och blir smalare. 2. Fläta ihop. Här finns det många olika flätor att variera med, men jag höll mitt armband simpelt. 
 
3. Använd tången och bestäm hur lång kedjan ska vara. Jag använde två rader med kedjor till mitt armband. 4. Sätt fast kedjan med en jumpring i knuten av armbandet. 
 
 
5. Sätt fast låset på andra sidan. 6. Det här steget bestämmer du själv om du vill göra, men jag satte fast några nitar för att ge mer detalj till armbandet. 
 
LYCKA TILL! ♥







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.