DIY - Färg?

~
Den här ↑ bilden hittade jag på Pinterest för ett tag sedan. Jag hittar dock ingen källa eller länk till var den kommer från. Därför testade jag att följa bildens instruktioner. 
 
 
 


Du behöver alltså lika delar av salt, mjöl och vatten. Sedan ska du tillsätta karamellfärg tills du får önskad färg. 



När jag gjorde färgen upptäckte jag att min smet blev alldeles för fast, så jag tillsatte dubbelt så mycket vatten som det skulle vara för att få den mer rinnig. När jag hade tillsatt karamellfärgen tyckte jag att det såg bra ut i burken...

 
När jag använde en pensel för att måla färgen på ett papper blev det inte som jag tänkt mig. Resultatet blev ganska grynigt på grund av saltet. Till vänster ser ni första lagret och till höger har jag lagt på ännu ett lager färg. 
 
Jag tror nog att det skulle gå lite bättre att måla med en svamp i stället för en pensel. Däremot sparar jag färgen, den gryniga konsistensen kan nog vara ett fördel i vissa projekt. 
 
Jag har inte testat det, men det kanske skulle bli bättre att utesluta saltet helt och bara ha mjöl blandat med vatten. 
 
♥♥♥
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.