DIY - Nail Stickers

~
Vill du göra något speciellt på naglarna? Testa att fixa dina egna klistermärken, jag visar dig hur man gör.
 
Du behöver: Nagellack, Top coat, tandpetare eller hårnål (något att hjälpa till att forma din design med), och plastficka eller liknande. 
 
Börja med att lägga ut ett lager top coat, detta kommer att hjälpa dig att skala bort märket senare. Nu kan du vara kreativ och måla dina designer ovanpå top coatet (se bara till att det torkat). 
 
När det torkat (tog ungefär en halvtimma för mig) kan du skala bort märket från plasten. Ta tag i ett hörn där top coatet börjar och dra. Klistra sedan fast märket på nageln, klipp eller fila bort det top coat som sticker ut från nageln.
 
 
Klart!







Kommentarer
Mizca

Hur kommer du på alla ideerna?

Svar: Jag inspireras av saker som jag ser runt omkring mig hela tiden i min vardag. Det kan vara t.ex. att jag går in på H&M och ser ett plagg som jag känner att det går att göra själv hemma, mycket billigare.
Annars kommer många av idéerna från Pinterest. Jag gillar att ta projekt därifrån och sätta min egen twist på dem :)
Ida

2013-08-01 | 10:15:48
BLOG: http://www.mizca.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.