DIY - Leaf Rose

~
 Jag befinner mig nere på västkusten nu, utan de verktyg och material jag har tillgång till hemma. Så jag bestämde mig för att göra det bästa av situationen och använda de saker jag har tillgång till för att knepa ihop någonting.
 
Så i det här inlägget visar jag hur du gör en ros av löv. 
 
Du behöver: Bind-tråd (om du har tejp så ta det i stället), Löv, Pinne
 
Jag använder löv från en Syrenbuske, men du kan ta vilka som helst. Du behöver ungefär mellan 10-20 stycken beroende på hur stor du vill att rosen ska vara. Börja med det minsta lövet och vik ner toppen. 
 
Nu rullar du ihop lövet till en liten cylinder. Sedan fortsätter du att linda runt löv från olika håll. Se till att löven blir större ju mer från mitten du kommer. 
 
Du kan sluta när du tycker att rosen är stor nog. 
 
Sedan lindar du tråden längst ner på rosen. Som sagt, det är mycket lättare att använda grön tejp i stället. Du kan du antingen tejpa fast pinnen, eller stoppa in den längst ner i rosen för att få en stjälk. 
 
KLAR!
 
Du kan göra fler rosor och ha som en bukett. Eller så skippar du pinnen och använder rosorna i dukningen. 
 
Om du väntar tills vi kommer mer in på hösten och löven börjar falla från träden så blir det finare färger på rosorna. 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.