DIY - Collar Chain

~
Häromdagen tittade jag runt lite på ASOS.com och hittade smycken för skjortkragar. Har sett sådanna förut och tycker att det ser snyggt ut. I stället för att köpa dem bestämde jag mig för att göra mina egna. Väldigt enkelt!
 
DU BEHÖVER: Två gem (eller säkerhetsnålar), "jumprings", lång kedja, tång, limpistol. 
 
 Först lägger du ut hur du vill att smycket ska se ut. Sedan länkar du ihop dem. KLART. 
 
Väldigt enkelt, nästan lite fånigt att ägna ett helt inlägg till det.
 
Men då säger du: "Hallå, du använde ju inte limpistolen". 
 
Nej, men jag hade tänkt göra det och limma fast något på gemen så att smycket blev lite roligare. Som ni ser slutade det med att jag inte hittade något att limma fast, men du får jättegärna göra det om du kommer på något! 
 







Kommentarer
Mizca

Jag behöver tips på hur man egentligen använder limpistolen. Jag sätter i kontakten, väntar till det är klart att börja använda, limmar det jag skall och trycker fast, håller kvar ett litet tag, släpper.
Där tror jag allt är bra, har hört att limpistoler är bra, att limmet fäster jättebra och håller. Men inte när jag gör det. För efter 5-10 minuter eller mer så släpper allt.

2013-08-27 | 12:38:06
BLOG: http://www.mizca.se
H a n n a E r i k s s o n

Så otroligt bra blogg du har, här kommer jag kolla in fler gånger! :D

Svar: Tack så mycket! Gillar din blogg också :)
Ida

2013-08-28 | 19:33:03
BLOG: http://splinidora.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.