Back To School - Pennor

~
I det här blogginlägget tänker jag ge er lite idéer på hur du kan piffa till tråkiga, gamla pennor! ♥ 
 
 
1. Klä in pennan.
Detta är lika enkelt som det ser ut. Hitta ett fint present - eller scrapbookingpapper och tejpa fast den runt pennan. Se till att lägga ett lager med tejp runt hela pennan, så att den blir som plast. Det gör den tåligare och glansigare. Dessutom är det mycket lättare att vässa den. 
 
2. Pimpa med en blomma. 
Här gjorde jag samma sak som på den första pennan, men jag lämnade lite papper över längst upp för att kunna stoppa in "stjälken" på blomman och limma fast den. 
 
3. Pilar.
Denna idé fick jag av Martha Stewart. Hon använde fjädrar i stället för papper. Allt jag gjorde var att klippa ut sex bitar som på bilden ovan och plasta in dem i tejp. Sedan tejpade jag fast dem på pennan. För att ge lite mer detalj tog jag också och tejpade fast pappersbitar längst ner. 
 
Första inlägget med "Back To School" som kategori. På måndag kommer en video på hur du kan dekorera anteckningsblock och mappar till skolan!







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.