DIY - Hair band storage idea

~
Jag har funderat på ett sätt att förvara mina diadem. Det känns som om det är nästintill omöjligt. Men så häromdagen kom jag på något, toapapper.
 
 
Du behöver: Limpistol (eller annat lim), toapappersrullar (ev. två) tyg och en pinne + en plattform. 
 

Som "pinne + plattform" har jag en liten träbit och en bit av en gammal crocket-klubba. Du kan använda vad du hittar i huset. Ett tips om du inte hittar träbitar är cd-hållare. Sådanna som cd-skivorna kommer på när du köper tomma skivor.
 
Menar dessa ↓ Ta bara bort skivorna så har du steg 1-3 i detta projekt klart redan :) 
1. Sandpappra dina träbitar för att bli av med alla hårda kanter. 2. Limma fast dem i varandra med limpistol. Alternativt skruva fast pinnen i plattformen (rekommenderas!)


3. Måla träbitarna i den färg du vill ha dem. Jag glömde ta kort på detta steg så vi kan väl låtsas att jag redan har målat min vit på bilden ovan? ;)
 
4. Börja med en vanlig toapappersrulle. Se om dina diadem passar på den. 5.I fall diademen är för stora och faller av (som det var för mig), måste du linda toapappersrullen med papper från en annan rulle tills diademet fastnar.
 
6. Linda en tygbit runt rullen och limma fast kortändarna i rullen. 7. Vik sedan in tyget som blir kvar på de andra sidorna i hålet på rullen.
 
8. Trä rullen på pinnen och gör en dekorering om du vill. Som ni ser satte jag en svart rosett på min pinne. 
 
Då är det bara att sätta på diademen och så var du klar! :)
 
LYCKA TILL! ♥







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.