DIY - Väggdekorationer

~
Hejsan! Nu kommer det äntligen ut en ny DIY. Det här projektet är inte bara billigt, lätt och snyggt utan också roligt att göra :) 
 
 
 
1. Måla dina toapappersrullar i hobbyfärgen, du kan också skippa detta steg och ha "kartongfärgen", det är fint det också. 1 rulle = en blomma.
2. Tryck ihop rullen med händerna så den får en elipsform.
 
3. Mäta med en linjal och gör varje bit cirka två centimeter, det borde bli fem bitar. Klipp sedan ut dem.
4. Limma ihop alla bitar till en blomma. Jag använde fästkuddar eftersom jag inte har en limpistol. 
 
4. Jämna till blomman till den form du vill ha.
5. Klipp ut en stjärna från ett fint papper och limma fast det på blomman.
 
 
Nu kan du sätta fast blommorna på din vägg med fästkuddar eller häftmassa. TA-DAA!
LYCKA TILL! ♥
 
 
 
 
 







Kommentarer
BeQ

Ååh riktigt snygg design! :3

2012-09-18 | 20:39:52
BLOG: http://bybeq.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.