DIY - Mustache pillow case

~
Äääntligen är jag klart med mitt kuddfodral, yeey! Det är en mustasch, heheh..
 
Du behöver:
- Sax
- Symaskin
- Nålar
- Svart och vitt tyg
 
1. Börja med att ta fram två vita kuddfodral, om du inte har det kan du sy dem. Då kan du titta på ett gammalt kuddfodral för att se hur det ska se ut. Om du fortfarande inte fattar hur du ska göra kan du klicka in här.
 
Tips! Om du har ett gammalt lakan kan du använda det som vitt tyg.
 
 
2. Nu klipper du ur två halvor av en mustasch, här hittar du mallen jag använde för att få en bra form. 
 
Tips! Ett "lurvigt" svart tyg får mustaschen att bli mer.. ja.. lurvig..
 
 
3. Sy fast delarna med raksöm på varsitt fodral, jag gjorde så att öppningarna är bortvända från mustaschen. Kom ihåg att bara sy på det övre lagret av fodralet. 
 
LYCKA TILL! ♥
 
 







Kommentarer
Sofia

Fin blogg!

2012-10-03 | 09:05:33
BLOG: http://awesomesummerpics.blogg.se/
Anonym

Måste du sy med symaskin så mycket, alla har inte en sån :(

Svar: Jag syr på de DIY's man behöver göra det på. Du behöver inte en symaskin, en nål och tråd går lika bra. Om du nu inte vill ha projekt där man syr är du välkommen att föreslå DIY's som du vill se här på bloggen.
Ida

2012-10-05 | 18:40:44
Areyanna

Hej! Coolt! Vilken snygg design! Duktig du är! Riktigt kreativt å kul! Ha en fortsatt fin kväll! Hälsningar från mig å king

2012-10-09 | 19:31:23
BLOG: http://areeyanna.blogg.se
Annika

Fint det blev :D

2012-10-24 | 15:38:45
BLOG: http://blogofphoto.webblogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.