DIY - Lip Color

~
Jag vill börja detta inlägg med att säga TACK för alla fina kommentarer jag fått under veckan, det värmer verkligen. Förhoppningsvis har jag också fått några nya läsare, till er hälsar jag varmt välkomna ♥
 
Så, till dagens DIY. Jag vill dela med mig av ett tips jag använt mig av ganska länge. I den byn där jag bor finns det nästan inte smink över huvud taget. Inte någonstans kan man köpa Maybelline, Isadora eller så. Utan då måste jag åka undefär två timmar med bil. Jag får därför väldigt bra använding för denna enkla DIY.
 
 
Klicka en sked vaselin på tallriken. Skrapa ut lite rouge eller ögonskugga, mixa gärna flera nyanser. Blanda ihop med skeden och lägg det sedan i behållaren. 
 
Jag gjorde en med svart ögonskugga också, mest för att visa att man kan använda vilka färger som helst! Tror dock inte att jag kommer att använda det svarta på läpparna ^^
 
 
 
Se så superduper enkelt det är :)
 
♥♥♥~♥♥♥
 
 







Kommentarer
zophiaa

Coolt :)

Kan man använda något annat istället för vaselin?

Svar: Det jag kan komma på är i så fall ett ofärgat läpp cerat av något slag. T.ex. från Nivea, Lypsyl eller Aco :) Sådanna hittar du ju på närmaste apotek eller mataffär.
Ida

2012-09-01 | 08:19:27
BLOG: http://zophiasfoto.blogg.se/
zophiaa

Tack :DD

Föresten, gör du designer eller headers?

Svar: Vad kul att du frågar om det för jag har faktiskt ett par saker planerade angående bloggdesigner. Snart kommer det upp mer information på bloggen, så håll ögonen öppna :) ♥
Ida

2012-09-02 | 10:37:54
BLOG: http://zophiasfoto.blogg.se/
Isabelle

Sjukt bra tips! :D
Allt bra med dig? ^^
kram

2012-09-11 | 19:43:13
BLOG: http://scruuubss.devote.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.