Det jag dagligen smetar på ansiktet

~
 
Jag kom på att det var ett tag sedan jag pratade om hur jag brukar sminka mig (september 2017 för att vara exakt). Just nu ser det likadant ut varje dag och har gjort det i över ett år. Kanske lite tråkigt men jag tycker mest att det är skönt med en inbiten rutin. Vi kikar! 
 
Inser att hälften av produkterna är Glossier. Lovar att jag genuint tycker om dem och endast delvis använder dem pga vackra förpackningar hahah!

PRODUKTERNA
 
 
Glossier Stretch Concealer har jag haft i ungefär ett år nu och beställde precis en ny då den gamla är slut. Älskar verkligen den här! Den liksom smälter ihop med huden och ger en dewy finish. Applicerar över hela fejset med fingrarna.
 
 
För lite extra täckning på röda partier och under ögonen använder jag NYX HD Concealer. Den är helt ok. Sedan sätter jag alltsammans med ett puder från det koreanska skönhetsmärket Skinfood. Har haft detta hur länge som helst och det tar aldrig slut?! Ett färglöst löspuder som luktar persika, gillar! 

 
Den gamla trotjänaren Mary-Lou Manizer är kvar och still going strong. Kanske kommer räcka mig livet ut? Hur som helst - min bästa highlighter. Ibland duttar jag på lite cloud paint på kinderna, jag gillar färgen Dusk
 
 
Ögonbrynspudret har jag inte bytt ut på typ fem år. Jag använder väldigt lite åt gången så det är väl därför den räckt så länge. Det är i alla fall Anastasia Brow Powder Duo för den som undrar. Mascara testar jag en ny varje gång det är dags att slänga ut den gamla. Just nu är det Glossier Lash Slick, den är A OK! Måste testa lite mer innan jag kan ge ett befogat omdöme.
 
VIDEON
 
Titta! Jag filmade och redigerade en gammal hederlig sminkvideo för att visa hur jag lägger produkterna och så, kolla gärna. 
 
 
 
Ett bonustips! I min senaste Glossier-beställning slängde jag med deras parfym då recensionerna jag läst höjt den till skyarna. Jag köpte den solida varianten som ser ut som ett läppbalsam. Den är lite pricey men doftar magiskt! Typ kryddigt och vuxet men inte damigt. Välj den som gratis prov om du ska lägga en beställning hos Glossier. 

 
 
 
 







Kommentarer
Natalie

Åh!! Så fin video!!
Och har velat testa Glossier så länge men varje gång ja typ lägger allting jag vill ha i kundkorgen och ska betala så typ skriker min plånbok.. Haha så har inte skickat iväg någon beställning ännu ://

Svar: Men taack Natalie!<3 Hahah story of my life! Hoppas du får chans att testa Glossier snart (men ingen hets, produkterna finns ju kvar till när man får lite pengar över ;) )
Ida

2019-06-29 | 13:30:40
BLOG: http://nouw.com/natalieesseen

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.