Vad jag åt en dag häromveckan

~
Matinlägg gillar vi! Yes, mer sånt! Här följer 6 bilder på sådant jag åt (och drack) någon dag för några dagar sedan? Hahah skönt med ledighet där dagar och veckor bara blandar sig i ett enda virrvarr. 
 


Dagen började med en kopp java. Min pojkväns kaffemaskin har en sådan där fancy mjölkskummare så här har han skummat iKaffe i kaffet och serverat mig. Det här är förövrigt de godaste kopparna en kan dricka kaffe ur! Rörstrand Swedish Grace <3 
 


En riktigt fruktig smoothie blev det också. Banan, jordgubbar, blåbär, mango och apelsinjuice. Jag har alltid använt mjölk i mina smoothies men juice är ju så mycket bättre - fräschare, fruktigare och somrigare! 





Någonstans där på dagen blev det mellanmål också. Bara rågrutor med rökt skinka, paprika och basilika. Knäckebröd är så underskattat förresten, det är ju jättegott! Alla ni som sett iZombie, ser inte paprikan ut som hjärnorna de äter i den serien hahah? Rent färg- och formmässigt? 
 


Vi gick på promenad i det fina vädret också, upptäckte grannskapet som vi snart ska flytta från. Jag bad Viktor köpa en piggelin till mig och det gjorde han lydigt, vilken pojkvän va? Har just fått reda på att piggelin smakar tutti frutti? Jag trodde det var päron?? Hela mitt liv har varit en lögn.



Och så middag såklart! Någon slags baconpasta? Med massor massor av svartpeppar! Det var faktiskt Viktor som lagade den. Jag skriver faktiskt eftersom det oftast är jag som står för matlagningen. Nu när jag läser genom det här inlägget inser jag att han stod bakom ovanligt mycket av det jag åt den här dagen. Men jag är mycket tacksam! Man gillar ju att bli matad. 

Hör upp, gott folk!
Special announcement! Jag har precis uppdaterat min tradera-profil med massor av kläder efter en garderobsrensning. Gå gärna in och kika och se om det är något som faller dig i smaken. Länk här!
 
 







Kommentarer
Yasmine

Vilken rolig inläggsidé! :D Tycker det är kul att se vad andra äter :D kram

2019-07-09 | 19:08:16
BLOG: http://yasmissy.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.