Söndagen den sjunde

~
I nästan två veckor har jag och min pojkän bott i vår nya lägenhet. Jag har knappt hunnit med själv, allt hände så snabbt när vi fick reda på att vi skulle få bo här. Jag packade ihop mina grejer under två dagar och sedan bar det av in till stan. En lägenhet på 127m2 blev det. Helt sjukt, hur ska vi lyckas fylla all yta med grejer?
 
Vi har ju bott i flyttkaos de senaste dagarna. Innan allt började komma på plats levde jag ur flyttkartonger och ikea-kassar. Jag har i alla fall kunnat sysselsätta mig om dagarna, det finns alltid något att göra. Såhär såg det ut i söndags. 
 
 
Frukost på vårt nya soffbord i nyskick som vi fyndade på blocket. Originalpris är ca 4000kr och vi fick det för 800. Passar bra till soffan också, vilket kap!



Såhär såg jag ut. Håret ville inte lyda. Mina bästa jeans och en skön tröja från & Other Stories (båda plaggen är liksom soffbordet köpta secondhand!) 

 
Här packas det tradera-ordrar. Jag fick sålt det mesta jag hade lagt ut. Det som inte säljer testar jag lägga ut en gång till, om ingen vill köpa andra gången donerar jag kläderna istället. 



Promenad till stan! Känner mig som en brevbärare. Det fanns både sådant som skulle stoppas i brevlådan och sådant som skulle lämnas in till ombud. 



En liten haul! Varje gång jag köper dadlar och kokosolja är det chokladbollar på gång. Kolla in receptet jag använder här



Jag köpte pore strips till Viktor som han önskat sig haha? Som ett barn på julafton ville han testa på en gång! 

 
Mellanmål! Kaffe, rågrutor och majskakor med jordnötssmör. 

 
Sedan bytte jag om, vem har på sig jeans hemmavid liksom? Galningar. Det var kaos i sovrummet, dags att fixa!

 
TAA-DAA! Fint va? Längtar tills jag får upp gardiner och några prints på väggarna. 

 
Middags-tajm. Jag hittade ett recept på en chiligryta som jag inte tänker länka för den smakade inte bra. Bara vatten typ. Jättetråkigt. Vet inte om felet låg hos mig eller receptet. (Säkert receptet ;))
 
 
Persiljan var god! Brödet var fantastiskt! Grytan var.. meh. 
 
 
Mer städning. Det här rummet ligger mellan vardagsrummet och köket och jag har ingen aning om vad som ska vara här. Vi har ju inte direkt använding av ett större matbord när vi bara är två personer. Just nu används utrymmet till en popcornmaskin och massa ihopvikta flyttkartonger. 
 
 
Och sedan såg vi klart Stranger Things. Mycket trevligt avslut på den dagen. 
 
Klart slut! 







Kommentarer
enna

Härligt med ny lägenhet och så mycket gott :)

2019-07-13 | 19:06:27
BLOG: http://sayyeastofashion.blogg.se
Angelica Wåhlin

Me alltså dröm med popcornmaskin??

Svar: Hahah ja faktiskt! Det blir riktiga biopopcorn i den, farligt gott ;)
Ida

2019-07-13 | 22:59:09
BLOG: http://angelicawahlin.se/
Natalie

Hej Ida!! Kanske är sjukt konstigt önskeinlägg, men jag har ganska nyligen börjat dyka i tradera!! Har hittills sålt ett par skor som jag packade i ett av postens egna (mycket dyra, haha) förpackningar. Skulle inte du kunna göra ett inlägg om hur du packar dina paket som du har sålt via tradera?

Har läst så mycket om folk som bara har lindat in i typ en ica-kasse och slängt på en etikett men vad är "normalt" på tradera liksom? Haha :')

Svar: Hej Natalie!
Mycket bra förslag på inlägg, har själv funderat på att göra just detta men varit osäker på om någon är intresserad heeh ;) Ska absolut knepa ihop en liten text om allt jag lärt mig om att sälja på tradera, det blir superbra!
Ida

2019-08-24 | 10:25:04
BLOG: http://nouw.com/natalieesseen

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.