Gårdagen i 15 mobilbilder

~
Jag har inte gjort ett vanligt vardagsinlägg på väldigt länge så jag tänkte att det var dags för det nu. (Har försökt ett par gånger tidigare med glömmer bort att ta bilder!) Igår var det en fredag! Vi tar en titt på hur den såg ut för mig. 



Mobilen började spela Be Alright av Justin Bieber vid 07.30 och då var det dags att stiga upp. Jag började med frukost såklart. Rostade brödet på en riktig retro-brödrost och lade sedan på avokado, tomater och picklad rödlök. Äter förövrigt avokado långt ifrån varje dag, min frukost är sällan så bloggig som den blev igår. Har köpt en presskanna förresten! Tycker kaffet blir 👌 i den. Min föräldrar fällde en tår när de fick höras om detta, jag som har vuxit upp på kokkaffe. 




Sedan tog jag en dusch, en lång en. Tvättade håret, rakade benen och skrubbade kroppen. Det har blivit så mycket mer avslappnande att duscha i min lägenhet sedan vaktmästaren bytte ut det gamla ofräscha plastmunstycket till en ny variant. Ni får också en liten shelfie på sådant jag kladdade på mitt ansikte efter duschen. 




Outfit-tajm! Kände mig riktigt fredagsfin. En stickad tröja från Monki som jag haft och älskat i många år (den finns kvar i deras sortiment fortfarande). Jeans från Topshop som jag köpte via Tradera. På den högra bilden är jag ledsen för att jag måste dölja min outfit under tjocka vinterkläder. Damn you -25 grader!

Sedan åkte jag till skolan. Fotade inget eftersom allt blev så jäkla stressigt då jag blev sen. Bilen strulade nämligen när jag skulle starta den. Tur att jag redan hade bokat verkstadstid till klockan 13! 
 


Det behövde bytas en rör som läckte i avgassystemet, så då kollades samtidigt det där som hade strulat tidigare. Allt gick superbra och notan landade på just över 1000 spänn, ändå överkomligt. Två saker jag tänkte på när jag satt och väntade på bilen: 1. Ska jag ta en kaffe? Hatar maskinkaffe och har redan druckit för många koppar men vill ha något att göra liksom. Det blev ingen kaffe. 2. Det är något som är så underhållande att se skitiga "über-manliga" bilverkstadsmän gå iväg med min bilnyckel. Den där rosa, fluffiga bollen blir så malplacerad i deras händer. 

 


Efter att bilen var fixad och jag just spenderat 1000 kronor åkte jag iväg och shoppade, vad annars?! Köpte ändå helt rimliga grejer. Reklamerade en trasig puff och bytte in mot en ny. Köpte 2 krukor och 2 glödlampor. Pantade ett dussin gamla bläckpatroner på Clas Ohlson + hade en bonuscheck på 30 kronor så vägghyllan blev helt gratis, sådant ogillar vi ju inte! Monterade upp hyllan samtidigt som jag pratade med min kära bror. Till höger har vi en vacker bild jag av misstag tog när jag skulle försöka aktivera högtalare på mobilen. Jag är så tekniskt begåvad 🙃




Jag ock Viktor gick sedan till ICA och handlade middag. Kan ni gissa vad i åt? Rätt svar! 




Tanken var att vi skulle köra in till stan och se bio men ingen av oss kände för det när det var dags att åka. Det blev en myskväll hemma i soffan istället, jag klagar inte! 

Det var den fredagen! Det blir en lugn helg den här veckan. Idag ska vi försöka jobba på en skoluppgift och imorgon blir det städdag för min del. Glad lördag på er :) 

 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.