En reflektion på det gångna året

~
Jag satt här och finurlade på ett inlägg om vad jag hållit på med de senaste veckorna och kom då på att jag inte skrivit min årliga reflektion! Så jag tycker att vi kollar på hur mitt 2018 har varit. 
 
 
JANUARI / FEBRUARI
 
Stort år! Stora förändringar! Det började ganska lugnt. Jag jobbade kvar på macken och mitt liv bestod av morgon- eller kvällspass. Jag gick i målarkurs med en massa gulliga tanter varje torsdag och vardagen rullade på. Redan i februari visste jag att jag ville söka högre studier och började jobba på arbetsprovet för att ta mig in på min drömutbildning. 
 
MARS
 
I mars fyllde jag 20 år och det var stort! Kommer också ihåg att detta var en svacka i mitt mående där jag ifrågasatte vad jag gjorde med mitt liv och hade ångest över min vardag.
 
APRIL
 
I april blev det ljusare tider. Jag började komma igång med löpträningen som jag sedan höll i sommaren ut. Träningen hjälpte mig att må bättre och komma på rätt spår igen. Det var också dags att göra klart arbetsprovet och skicka in min ansökan. 

 
MAJ
 
I maj reste jag och mina kollegor till Turkiet, det var definitivt en höjdpunkt på året. Under ett par dagar njöt vi av solen, drack fruktiga drinkar och åt god mat. Jag skrev: "Jag har mått lite dåligt under en längre tid men känner att det måendet försvinner och ersätts av något gott allteftersom dagarna blir längre. Alla planer som finns känns inte längre så långt bort. På något vis började massa bitar av mitt liv falla på plats när snön försvann."
 
JUNI / JULI
 
Under sommaren och de tre veckor semester jag hade åkte jag och min familj som vanligt till västkusten och spenderade tid med släkt där. Dagarna kantades däremot av en tung stämning då två av våra nära släktingar som alltid varit med på somrarna hade gått bort tidigare under året.
 
Jag åkte över en helg till huvudstaden för att se Ed Sheeran med mina vänner. Den 15 juli fick jag veta att jag blivit antagen till högskoleutbildnigen Grafisk Design i Luleå och en sjuk lättnad sköljde över mig, som jag hade väntat på det beskedet! 

Helgen på Stadsfesten i Skellefteå. Samma helg vi såg Icona Pop. Även samma helg jag blev sjuk och fick köra hem med huvudvärk och febersvettningar.
 
Resan till Stockholm för att se Ed <3
 
AUGUSTI
 
Jag ringde min chef och sade upp mig från jobbet. I slutet av augusti tog jag mitt pick och pack och flyttade till Luleå. Fick bo hos en otroligt snäll släkting eftersom det var så svårt att få tag på boende direkt. Nollningen hände. Jag försökte vara med så mycket som mögligt. Träffade fantastiska människor och hade väldigt roligt under de två veckorna. 
 
Ett par bilder från lägenheten jag bodde i de första månaderna. De hade ett fantastiskt burspråk(!) där man kunde blicka ut över stadsparken.

Äventyr i Luleå under nolleperioden och en bild från när skolan hade dragit igång. 
 
SEPTEMBER
 
I september drog skolan igång och sedan dess har tiden bara sprungit iväg. Skola blev en vardag och fester hörde helgerna till. Jag träffade någon och blev kär, är fortfarande kär och hoppas att få vara det länge till.
 
OKTOBER / NOVEMBER / DECEMBER
 
I oktober åkte jag till Stockholm och spenderade en natt där för att se (men mest lyssna på) LANY igen. I november fick jag besked om att jag blivit tilldelad en studentlägenhet och i december flyttade jag in. 
  
 
Jag har nog aldrig i mitt liv mått lika bra som jag gör nu. Det känns fantastiskt samtidigt som det skrämmer mig lite, jag är så rädd för när det svänger och inte blir lika bra. Försöker att släppa det och bara njuta istället. 2018 har varit en kanonår för mig och jag ser fram emot vad 2019 kommer med för framgångar och utmaningar. 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.