Recept | Vegansk lasagne

~
Här kommer receptet på den lasagnen jag åt i min What I Eat In A Day-video! Sjukt god blev den, så det lär blir fler middagar av det här lasagnen. Här är också den veganska kokboken jag hämtade receptet från, den är jättebra förutom att det är koriander i vartenda recept? Hallå? Koriander=djävulen. Pls. Finns att köpa här för den som är intresserad. 
 
 
 
BECHAMELSÅSEN
Ingredienser:
- 20g mjölkfritt margarin
- 2 msk vetemjöl
- 8 dl plantbaserad mjölk
- Salt & Peppar
 
(Så enkelt att det typ inte behöver en beskrivning men här kommer en ändå). Smält margarinet i en kastrull, vispa ner mjölet och sedan mjölken. Krydda med salt och peppar. Sjud tills såsen tjocknat en aning. Klart!
 
FYLLNINGEN
Ingredienser
- 1 gul lök
- 2 vitlöksklyftor
- 1 zucchini
- Olivolja
- 200g färsk spenat
- 1 dl strimlade soltorkade tomater
- Kryddor (jag använde basilika, chilipulver, salt och peppar)
 
Skala och hacka lök. Pressa vitlöken. Tärna zucchinin. Stek lök, vitlök och zucchini i olja tills det har mjuknat. Vänd ner spenaten (allt ryms kanske inte på samma gång). Tillsätt torkade tomater och kryddor. Nu kan du varva äggfria lasagneplattor med fyllningen och bechamelsåsen. Skjuts in i ugnen på 200 grader i ca 1 timma. Receptet räcker till 4 stora portioner.
 
 
Sådär, smaklig måltid! Perfekt att bjuda familjen på eller frysa in som matlådor om man bor ensam. 







Kommentarer
Jessica

Tack så mycket! Det här ska testas inom en snar framtid :D

Svar: Vad kul! :D Hoppas det smakar ;)
Ida

2016-10-23 | 19:30:45
BLOG: http://jessical.blo.gg/
Ida

Åh, jag har funderat massor av gånger på om jag ska köpa den kokboken .. tror minsann det blir en beställning av den ikväll. Lasagnen såg supergod ut :)

Svar: JA! Jag tycker att du ska göra det, det finns verkligen så många härliga recept i den (som sagt - typ alla innehåller ju koriander men det kan man ju bara att utesluta om man inte gillar heheh ;))
Ida

2016-10-25 | 14:17:50
BLOG: http://everydayhappiness.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.