NIVEA Aftershave som Primer?!

~
Okej, jag måste vara bland de sista på den här planeten som faktiskt har testat det här. Men har ni sett hur den här produkten just nu är överallt? På youtube, instagram och alla bloggar? Tanken är att använda Nivea Men After Shave Balm som ansiktsprimer för att få sminket att sitta på plats. Kvinnan bakom den här upptäckten är underbara NikkieTutorials på youtube (prenumerera om du inte redan gjort det, hon är grym!). 
 
Men fungerar den då? Alltså, uppenbart - eftersom alla verkar vara helt lyriska just nu. Men.., fungerar den på mig? Jag som har blandhy där jag är supertorr på morgonen och blir oljig under dagen? 
 

Ja, ja, ja, JA! Tack, Nikkie. Det är ingen produkt som kommer att släta ut din hud och gömma porer, däremot får den mitt smink att sitta som berget! Först som främst känns den väldigt återfuktande på huden. Eftersom det är en aftershave tycker jag också att den minskar rödhet och lugnar hyn. Och det bästa - tack vare att produkten innehåller så mycket glycerin så sitter sminket på plats hela dagen. Jag märker det både på att min bas inte blir fläckig eller ojämn lika fort, men den håller också oljorna borta längre. 
 
Det enda du ska göra är att smörja in den i hyn tills den blir lite sådär "tacky" - klistrig. Då är det bara att lägga på din bas som vanligt. Och ja, den luktar man. Men bara i början, det försvinner innan du lagt klart din makeup. Den kostar runt 60kr och finns i de flesta matbutiker. 







Kommentarer
Beatrice

Alltså, du är inte sist!! Jag läste snabbt om det, gick vidare och bah "okej, och?", men detta verkar ju faktiskt riktigt, riktigt bra!? Jag sminkar mig rätt sällan, men upplever att min hy också byter från torr till oljig och att sminket inte sitter, så kanske är detta perfekt för mig också??

Svar: Ja, det är ju utan tvekan värt en försök i alla fall! :) xx
Ida

2016-02-05 | 19:36:37
BLOG: http://herbariumet.blogg.se
Daniella 🌙

omg bästa någonsin om det fungerar??????

Svar: JA, eller huuuur?!?!
Ida

2016-02-05 | 21:17:00
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/
ISABELLA

åh låter spännande!!

2016-02-06 | 20:27:23
BLOG: http://isabella.vione.se
IDA-FOTO

Haha, testade faktiskt detta för någon dag sedan och ja det funka!

2016-02-10 | 16:33:45
BLOG: http://sidensfoto.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.