Hur jag tvättar mina sminkborstar

~
Jag tänkte kika in här och tipsa om mitt nya favoritsätt att tvätta mina sminkborstar! Förut använde jag alltid vanligt schampo, problemet var att eftersom det var så omständigt, och att jag är så lat - så slutade det med att jag tvättade borstarna aaaalldeles för sällan. 



När jag såg att de nu har tagit in märket Beautyblender på H&M bestämde jag mig för att testa deras solid-cleanser som jag har hört mycket bra om. Det är helt enkelt en fast tvål som kan användas för både dina borstar och svampar. Själva beautyblendern är jag inte så intresserad av eftersom jag är supernöjd med den från Real Techniques, men den här tycker jag är värd att spendera pengarna på! 



Den kostar 149:- och kommer med en liten såndär gummigrej som man kan skrubba borstarna mot, men jag använder den inte, tycker det är enklare att använda händerna i stället. Nu låter det här ju jättesponsrat (det är det inte, I wish..) men jag tycker det här är sååå enkelt! Det går fort och smidigt att tvätta borstarna vilket resulterar i att jag numera gör det en gång i veckan. Dessutom blir borstarna riktigt rena, som nya nästan.



Det återstår att se hur länge tvålen räcker, det känns som om den ska ta slut fort eftersom man konstant gnuggar och sköljer svamparna och borstarna mot tvålen, kan ju återkomma med hur många tvättar den räcker. Anyhow, om du är dålig på att tvätta dina sminkborstar tycker jag att du ska kolla in den här produkten! 
 
Nu glömde jag ju att ta en före-bild, men om du använder sminksvampar vet du ju hur de se ut när man använder dem. Det här är efter en tvätt som tog typ 2 minuter, så ren! 
 







Kommentarer
Daniella 🌙

jag är mer intresserad av att få veta hur man egentligen ska använda en beautyblender, jag tycker att min äter upp ca 85% av foundationen? :o haha! när jag tvättar mina borstar så har jag bara handtvål i handen och gnuggar mot under rinnande vatten.

Svar: Blöter du din svamp? Jag gör det och tycker att den äter upp mindre foundation då, men det är tyvärr så att svampar suger upp mer av produkten än en borste gör. Jag tycker däremot att det är värt det då resultatet blir såå mycket bättre! :)
Ida

2016-02-25 | 17:23:20
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/
Linn

Håller med dig om tvålen, det blir så mycket lättare att tvätta med den jämfört med schampoo! :)

2016-02-25 | 18:39:20
BLOG: http://linnifin.blogg.se
A M

Den här verkar ju fungera as bra, tack för tipset!

2016-02-27 | 12:36:20
BLOG: http://alicemalmstrom.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.