Grönkolschips

~
 
Förra veckan testade jag att göra grönkolschips - eller kale chips som det så fint heter på engelska. Sprid ut små bitar grönkol på en plåt med bakplåtspapper, ringla över lite olja, strö på lite salt och sedan skjutsar du in dem i ugnen. 180 grader i ca 5 minuter eller tills kanterna på grönkolen börjar blir bruna. 


Tycker faktiskt att de blev helt okej! Har aldrig riktigt varit ett superfan av grönkolsmaken, men i denna form tycker jag om den. När det är krispigt och salt. 
 
Ett par saker har jag dock lärt mig (av misstag såklart..) Grönkolen måste vara helt torr när du stoppar in den i ugnen, annars blir den inte krispig när du tar ut den. Låt också ”chipsen” ligga och torka ett tag när du tagit ut dem ur ugnen. Också detta för att det ska bli helt krispigt. 
 
Tycker att alla åtminstone borde testa att göra dessa, vem vet - kanske kan de till och med slå vanliga potatischips? (Inte för mig dock.. ehheh..)







Kommentarer
Sanna Preifelt ❤

Detta har jag verkligen tänkt prova under en längre tid. Kanske får bli ett helgprojekt ;P

2015-03-17 | 10:48:44
BLOG: http://sannasrum.se
Hanna

Har faktiskt testat att göra de där eftersom jag lästa att de ska vara så goda! Tyckte också att de var lite "meh" och inte världens godaste, men en kul grej att testa!

2015-03-17 | 17:02:17
BLOG: http://splinidora.nu

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.