Bokrean

~


Jag kom på nu att jag aldrig visade vad jag köpte från bokrean för några veckor sedan - så här kommer det! Jag var verkligen tvungen att lägga band på mig själv, ville köpa sååå många fler men jag har ju så himla många i bokhyllan som jag inte läst än. 


1 / Emma - Jane Austen. Älskar Austen och hennes berättelser, denna är dock på svenska då jag tycker att originalversionerna är alldeles för svåra för mig att läsa då det är 100 år gammal engelska. Emma tror jag är en av hennes mest populära verk tillsammans med Pride & Prejudice som jag faktiskt håller på att läsa just nu. 
 
2 / Gone Girl - Gillian Flynn. Hade hört mycket bra om denna från folk som läst den, så jag måste ju såklart också göra det. Vill se filmen efter att jag läst boken, har dock haft många som har sagt att slutet var en besvikelse. 
 
3 / I förintelsens tjänst - Fabrice d'Almeida. Som jag skrivit om förut är jag väldigt intresserad av andra världskriget och förintelsen. Denna bok handlar såklart om detta, men ur vakterna på förintelselägrens perspektiv. Hur var de dagliga uppgifterna organiserade? Hur tillbringade männen helst sin fritid? Ska bli riktigt intressant att läsa denna!

 








Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.