DIY - Photo Straw Frame

~
 
Den här fina bilden hittade jag i Flinks Handelsbod på Flatön för 5:-. Jag ville göra något speciellt med den, så jag ramade in den med sugrör för att gå i samma stil som bilden. 
 
DU BEHÖVER: Kartong, Sugrör, Sax, Penna, Linjal och Limpistol. 
 
 
1. Mäta hur mycket du beöhver klippa bort från kartongen för att rymmas med både bilden och dina sugrör. 
2. Rita raka linjer och klipp. 
3. Klistra fast bilden (jag använde bara tejp) och klipp till sugrörerna så att de passar ramen. 
4. Limma fast dina sugrör. AKTA DIG FÖR LIMMET! Jag brände mig :(. 
5. Klipp ut en bit kartong som på bilden och limma fast den i den vinkel du vill att ramen ska så i. 
6. Klipp ut en till bit kartong och limma fast den som på bilden för att ge ramen mer stöd. 
 
YEEY, färdig! 
 
Jag satte stödet i en väldigt upprätt vinkel eftersom ramen står högt uppe på en hylla. 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.