DIY - Magtröja med knut

~
Jahopp, då var det nästa D.I.Y då. Även denna är inom kategorin 'kläder', men snart kommer det även upp andra projekt så som inredning och skönhet m.m. 
 
Så, jag hade en gammal tröja i gardroben som jag inte använde längre. T-shirten presenterades för en sax och blev en magtröja, yay!
 
 
1.Börja med att bestämma var tröjan ska sluta, det blir lättare om du testar den. Gör ett märke med pennan i mitten av tröjan (här kommer linjalen till använding) där kanten ska vara. Jag gjorde mitt märke strax ovanför naveln. 
2. Klipp upp tröjan från nedersta kanten till märket du ritade.
 
3. Klipp sedan upp två 'streck' på varsin sida av det du just klippte, du borde nu ha två trianglar som på bilden ovan.
4. Börja i ett av hörnen på trianglarna och klipp sedan bort överflödet.
 
5. När du sedan klippt bort överflödet jämnar du till kanterna om det behövs. Nu har du din fantastiska magtröja.
 
Resultatet!
 
Och nu kan du ju göra som jag på bilden, eller kanske en knut utan..ehh..svansar? xD Jag gillar också att göra en rosett, tihih :)
 
Så nu vet ni det. Ett tips är att prova tröjan några gånger under processen så du lättare ser hur slutresultatet kommer att se ut. 
♥♥♥~♥♥♥
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.