DIY - Linne med Fransar ♥

~
Halloj :) Jag håller just nu på med att fixa lite förberedelser till en ny kategori som kommer upp på bloggen inom en snar framtid. 
 
Så här kommer en DIY jag gjorde i början av sommaren, men jag kom på att jag inte lagt ut den innan. Tyvärr missade jag då att ta steg-för-steg bilder, men ni fattar nog ändå ;) 
 
Jag har massor av tråkiga linnen jag ärvt av mamma i garderobenSå jag ville testa att göra något lite roligare av det. Så här blev resultatet :) 
 
*Det måste inte vara ett linne, kan vara vilken topp som helst.*
1. Klipp av nedre delen av tröjan strax ovanför sömmen (om det finns någon sån).
2. Klipp nu rakt upp flera fransar på både fram och baksidan av din tröja. 
3. Dra lite i dina fransar för att få dem smalare och knyt sedan en knut längst upp på varenda frans.
 
Jag tyckte att färgen på mitt linne var lite tråkig. Du kan hoppa över de nästa stegen om du vill. 
 
4. Offra en spray-flaska och häll lite klorin i den. 
5. Se till att hålla till på ett tåligt underlag eller ute för detta steg. Rulla ihop toppen som en bulle och spraya sedan klorin här och där. Veckla ut toppen och låt den torka i solen. Gör samma sak på baksidan. Kom ihåg att du kan alltid spraya på mer klorin om du inte blir nöjd med resultatet. 
6. Släng toppen i tvättmaskinen innan du börjar använda den, såvida du inte gillar att gå runt och lukta badhus. 
 
KLART! ♥
 
Jag ska se om jag kommer på något att göra av alla mina linnen som jag har kvar. I så fall återkommer jag med fler DIY projekt. 







Kommentarer
william & Louise

Snyggt:DDD

Svar: Tack :)
Ida

2012-08-29 | 16:50:13
BLOG: http://funnyones.blogg.se
Vilmaah

Hej du!
Jätte fin och inspererande blogg du har! :D

Svar: Tack så jättemycket, vad glad jag blir :)
Ida

2012-08-29 | 17:50:57
BLOG: http://vilmaah.devote.se
Louise

Hej jätte fin blogg du har :).
Jag undrar om du vill göra länkbyte med mig?

Svar: Tack, jag blir så glad :D Jag gör inte länkbyten just nu, tvärr :/
Ida

2012-08-30 | 07:39:03
BLOG: http://mamaciita.blogg.se
Evah - En av Karlstads största bloggar

Vad fint det blev. :)

2012-09-13 | 11:34:21
BLOG: http://Evaaaahs.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.