DIY - Honey Facial Mask ♥

~
Nu kommer ätnligen en DIY inom kategorin skönhet. Jag kom på att jag borde dela med mig om en mask jag använder väldigt ofta, närmare bestämt tre gånger i veckan. Du blandar ihop den i köket med två produkter de flesta har hemma.
 
Honung är inte bara till för ditt te eller matlagning, det kan även användas på huden. Den är speciellt bra för dig som har torr och känslig hy men även normal hy mår bra av en kur då och då. 
 
Olivolja återfuktar och ger lyster till torr och tråkig hy. Att du skulle få finnar av det är egentligen bara en myt, det är jättebra för ansiktet. Det finns såklart alltid undantag och folk som faktiskt får dåligare hy av olivoljan, men det är ganska sällan.
 
1. Klicka i cirka en matsked av houngen i skålen.
2. Blanda ut med olivolja tills du får rätt konsistens. Om det blir för mycket olja blir masken väldigt rinnig och om det blir för lite blir det väldigt svårt att arbeta med den. 
3. Applicera sedan blandningen med foundation borsten till ansiktet (undvik ögonområdet) och låt sitta i tio minuter. Masken blir väldigt fort rinnig av kroppsvärmen så det kan vara bra att sitta över en handduk.
4. Värm upp vatten i en kastrull, lägg en handduk över huvudet i fem minuter. Eventuellt ställ dig i duschen och slå på så pass hett vatten att det kommer ånga. 
5. Tvätta försiktigt bort masken med ljummet vatten. Avsluta med att badda kallt vatten över ansiktet. 
 
Steg 4 kan du skippa, men det öppnar porerna och gör masken mer långvarig. Mitt tips är att du inte tvättar ansiktet med annat än vatten dagen du gör masken. Bär inte heller smink samma dag. Och om du måste ha smink se till att använda så lite som möjligt. 
 
Jag har ändrat lite på processen från grundidén jag hittade någonstans på internet. Om du ska göra masken kan du såklart också ändra på stegen och göra det som passar din hy bäst. 
 
♥♥♥~♥♥♥
 
 
 







Kommentarer
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Åh nice tips! :D kul blogg du har! Älskar att DIY!

2012-08-28 | 12:06:23
BLOG: http://adaras.se
Sofie

Jättefin blogg! Bloglovinbyte? :)

Svar: Tack. Jag gör tyvärr inte bloglovinbyten.
Ida

2012-08-28 | 14:39:15
BLOG: http://ruthsofie.blogg.se
alice

Vilken bra blogg du har :)

Svar: Tack så mycket :)
Ida

2012-08-28 | 17:16:01
BLOG: http://aliceolssons.blogg.se
nicole kestola

grattis till länken hos keela.se :D


skulle du kunna hjälpa mig? jag är med i en foto tävling där man kan vinna en systemkamera, och det vill jag hemskt gärna eftersom jag inte har någon, och att fota är något av det bästa jag vet! Jag ligger på plats 2,3 och 4 i tävlingen och jag skulle verkligen bli hemskt glad om jag vann. det skulle betyda allt för mig! allt du behöver göra är att rösta, skriva i din mail och aktivera din/dina röster på din mail. Sedan kan du skriva en kommentar att du röstat så länkar jag dig! gå in här : http://nikkkiis.blogg.se/2012/august/rosta-fa-lank.html#comment du behöver absolut inte göra det men du skulle göra mig galet glad,och du får en bild + länk på min blogg. Förlåt ifall att du inte gillar hjälp kommentarer, men det skulle betyda allt! obs, glöm inte att gå in på din mail och aktivera din/dina röster! kram finis <3 (rösta gärna på nummer 2, för det är den jag ligger tvåa med!)

2012-08-28 | 17:32:35
BLOG: http://nikkki.se
Nicco

Var gärna med och delta i veckans blogg, :)http://lifeofnicco.blogg.se/2012/august/vinnare-ny-omgang.html

2012-08-28 | 18:02:17
BLOG: http://lifeofnicco.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.